Saturday, March 10, 2012

Sekadar di hati sekarang

Salam pembuka kata..
Agak lama aku tak update post kat ruang blog aku sendiri..
bukan aku tak buka blog aku ni..
aku lebih suka memerhati dan meninjau ..

Sedar tak sedar aku dah last semester..
masa memang cepat berlalu..
kalau dulu waktu baru masuk..
aku dan member-member aku asyik bertanya pada diri sendiri..
"Bila la nak sem last nie???????"
sekarang aku dah nak abis..
tinggal berapa bulan ja lagi ..
haha..
kalau ingatkan balik..
macam-macam benda yang terjadi..
ada yang membuat diri tersenyum..
ada kala diri tersiksa..

Bila dah abis ni...
jalan mana pula yang kita akan pilih..
sedar tak sedar yang kita sudah dewasa..
jalan yang kita pilih nanti..
adalah jalan tunggal kehidupan kita..
kalau di alam remaja..
ada banyak kemungkinan..
kita boleh pilih cita-cita kita..
sekarang pula adalah masa untuk merealisasikan cita-cita kita itu..
haha..
tapi kadang-kadang apa yang kita harap kita nak jadi..
benda lain yang kita akan jadi..
itulah kemungkinan..
aku takut..
tuk hadapi hidup akan datang ni..
sungguh aku takut..
apakah jalan yang aku akan pilih ini salah???
.....................
...................................
.............
........
teman,sahabat.kawan..
mereka la tempat aku bergantung sekarang..
hidup ketika belajar ini susah..
jauh dengan keluarga..
mereka la yang boleh aku harapkan..
kala aku dalam kesusahan..
mereka la yang hulurkan pertolongan..
kala aku perlukan pedoman..
mereka la yang memberi bimbingan..
kala aku keliru..
mereka la yang bagi tunjuk ajar..

bersyukur aku tuhan temukan aku dengan mereka..
kalau nak ingat kembali..
jasa mereka terlalu banyak..
tak mampu tuk aku balas...

di akhir sem nie..
memang sedih la nak berpisah..
namun hidup perlu diteruskan..
aku harap kita sama berjaya..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Member baik dalam kesusahan...
duduk diam kah kita?
tenang kah kita?
hati aku sekarang berasap2 (simile)..
haha..
aku slalu berharap..
biar la member-member aku nie bahagia,,
gembira dalam hidup diorg..
diorg dah pernah rasa susah dan sedih..
biar la sekarang nie diorg gembira..
aku takpa..
biar la aku lambat sikit nk mencari kegembiraan aku..
tapi korang yang patut dapat dulu..
sedih aku bila tgk dia sekarang..
aku hanya mampu menenangkan dia..
sama-sama merasa kesusahan dia..
Oh tuhan..
kalau betul la si dia itu "cermin" member aku ni...
tunjukkan la..
sedarkan dan buka mata dia..
..

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Kehidupan aku sekarang sedikit lega berbanding dulu..
biar la diri sendiri tanpa sebelah lagi..
tapi aku gembira..
entah la..
mungkin dengan gembira aku nak tamat pengajian..
nak mulakan fasa baru..
(aku dah jumpa jalan aku)
masa lalu aku..
dah lama aku tinggalkan..
sekarang aku hanya perlu melangkah hadapan..
banyak lagi yang aku nk rasai..
alhamdulillah..
aku dah pun mulakan langkah aku...
=)

haha..dah panjang sangat entry kali ni..
tak sedar pulak aku..

SALAM

"A man's growth is seen in the successive choirs of his friends."

"Sometimes the questions are complicated and the answers are simple."

No comments:

Post a Comment